پیمان فخری: اعزام 26 رشته به بازی های آسیایی قطعی است

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، پیمان فخری صبح امروز چهارشنبه در نشست خبری تشریح شرایط کاروان ورزش ایران برای حضور در بازیهای آسیایی سال آینده، با یادآوری اینکه نوزدهمین دوره بازی های آسیایی شهریورماه سال آینده در هانگژو برگزار می شود، گفت: ایران تا به امروز در 18 دوره این بازی ها شرکت داشته و در یک دوره غایب بوده است.

پیمان فخری: اعزام 26 رشته به بازی های آسیایی قطعی است

سرپرست کاروان ایران گفت: پیش بینی می شود که بیش از 10 هزار ورزشکار در 52 رشته این دوره بازی ها شرکت کنند، برای اولین بار استرالیا و نیوزلند به عنوان مهمان در این دوره بازی ها شرکت دارند اما مدال و رده آنها افتخاری خواهد بود.

وی با اشاره به شرایط جوی هانگژو و اینکه به دلیل گرمای زیاد این شهر، شهریورماه به عنوان زمان بازی ها مشخص شده است، گفت: اینکه مانند المپیک توکیو زمان برگزاری برخی رویدادها به خاطر همین گرما جابه جا شود، دور از فکر نیست.

سرپرست کاروان ورزش ایران در ادامه شرایط جغرافیایی هانگژو را تشریح کرد و گفت: این دوره بازی ها 5 دهکده دارد و این یکی از نقاط ضعف بازی هاست، البته در بیشتر رشته هایی که در این دهکده ها رقابت های شان برگزار می شود، ایران کننده ای ندارد.

وی با اشاره به اینکه 6 رشته تازه به این دوره بازی ها اضافه شده و 5 رشته هم حذف شده است، شرح داد: شطرنج و بازی های الکترونیکی رشته های تازهی هستند که می توانیم در آنها پیروز باشیم. همچنین طبق بررسی اولیه در دوومیدانی و شنا هر 45 کشور آسیایی کننده دارند.

فخری با بیان اینکه تا به امروز اعزام کننده در 26 رشته قطعی شده است، گفت: رشته هایی که شانس قطعی مدال و شانس احتمالی کسب مدال هستند قطعاً اعزام می شوند.

به گفته وی بدمینتون، اسکواش، تنیس، والیبال بانوان، هندبال بانوان، بسکتبال سه به سه بانوان و ورزش سه گانه رشته هایی هستند که اعزام ورزشکاران آنها در حال بررسی است.

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی تاکید کرد شنبه آینده در نشست ستاد عالی بازی های آسیایی در مورد این رشته ها تصمیم گیری می شود.

فخری گزارشی از بررسی شرایط رشته ها در نشست هماهنگی با مسئولان آنها ارائه کرد و گفت که ثبت نام اولیه ورزشکاران اجرا شده است، خاتمه هفته جاری آخرین زمان اعلام ورزشکاران است.

وی گفت: مکاتبات لازم را با برخی نهادها شروع کرده ایم تا در صورت امکان از کمک های آنها بهره ببریم، از جمله اینکه برای چگونگی اعزام کاروان برنامه هایی داریم که در قالب این مکاتبات پیگیر آنها هستیم.

سرپرست کاروان ورزش ایران با اشاره به لزوم تست آمادگی جسمانی از ورزشکاران طی چهار مرحله بر پیگیری موضوع روانشناسی آنها در قالب کارگروه های ویژه تاکید کرد.

فخری با بیان اینکه والیبال و کشتی رشته هایی هستند که پیش از بازی های آسیایی درگیر مسابقات جهانی هستند، گفت: در نشستی که با مسئولان این دو رشته داشته ایم این موضوع مطرح و بررسی شده است، خوشبختانه توافق شده که هر دو رشته با تیم اصلی خود در بازی های آسیایی شرکت می کنند.

سرپرست کاروان ایران در مورد پاداش ورزشکاران مدال آور در بازی های آسیایی گفت که این موضوع در ستاد عالی مطرح و تصمیم گیری می شود.

فخری در مورد تیم فوتبال امید و شرایط قرارداد مهدی مهدوی کیا گفت: با فدراسیون فوتبال تماس داشتیم تا در مورد این تیم و قرارداد مهدوی کیا صحبت داشته باشیم، آن زمان مهدوی کیا ایران نبود و به همین دلیل به نتیجه نرسیدیم، قطعاً این موضوع را پیگیری می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پیمان فخری: اعزام 26 رشته به بازی های آسیایی قطعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیمان فخری: اعزام 26 رشته به بازی های آسیایی قطعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید