ژاپن به شهروندانش نسبت به حمله احتمالی در جنوب شرق آسیا هشدار داد

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، وزارت امور خارجه ژاپن از شهروندانش خواست تا از مکان های مذهبی و مکان های پر جمعیت در شش کشور جنوب شرق آسیا دوری نمایند و نسبت به یک حمله احتمالی هشدار داد.

ژاپن به شهروندانش نسبت به حمله احتمالی در جنوب شرق آسیا هشدار داد

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه ژاپن بیان کرد: اطلاعاتی به دست آمده که نشان می دهد خطرات حملاتی از جمله بمب گذاری های انتحاری افزایش یافته است.

این هشدار به اتباع ژاپنی در کشورهای اندونزی، فیلیپین، سنگاپور، مالزی، تایلند و میانمار ابلاغ شد.

این توصیه ژاپن در تعدادی از کشورهای مذکور با ابراز حیرت و تعجب روبرو شد چرا که تاکید داشتند آنها هیچ اطلاعی از چنین تهدیدی یا گزارشی از جانب ژاپن درخصوص منبع اطلاعاتش در اختیار ندارند.

تانی سانگرات، سخنگوی وزارت امور خارجه تایلند گفت: ژاپن منبع این هشدار را افشا نکرده و سفارت ژاپن هم جزئیات بیشتری جز اینکه این هشدار تنها مختص تایلند نیست ارائه نکرده است.

کیسانا پاتاناچاروئن، معاون سخنگوی پلیس تایلند گفت: آژانس های امنیتی ما به شخصه هیچ اطلاعاتی درباره یک تهدید احتمالی ندارند.

در همین حال، وزارت امور خارجه فیلیپین هم همچون تایلند بیان کرد که ما هیچ اطلاعی درباره افزایش سطح تهدید در اختیار نداریم در حالی که سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی این مساله را رد کرد که هشداری حتی به اتباع ژاپنی در اندونزی ابلاغ شده باشد.

رئیس پلیس ملی مالزی هم تاکید نمود، پلیس این کشور هیچ اطلاعاتی درباره تهدیدات امنیتی دریافت نکرده و چنین تهدیدی را هم شناسایی نکرده است.

ژاپن در این توصیه نامه کوتاه و مختصر از تمامی اتباع ژاپنی خواست تا به اخبار و اطلاعات محلی به طور جدی توجه نمایند و فعلا جوانب احتیاط را رعایت نمایند اما هیچ چهارچوب زمانی خاص یا جزئیات بیشتری را در این خصوص ارائه نکرده است.

وزارت امور خارجه ژاپن از اعلام منبع اطلاعاتش یا گفتن اینکه آیا آن را با دیگر کشورها به اشتراک گذاشته یا خیر، امتناع کرد.

این وزارتخانه تاکید نمود: این توصیه به سفارت های ژاپن در کشورهای مربوطه ارسال شده تا بین شهروندان ژاپنی توزیع گردد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "ژاپن به شهروندانش نسبت به حمله احتمالی در جنوب شرق آسیا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن به شهروندانش نسبت به حمله احتمالی در جنوب شرق آسیا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید