کاهش حقابه کشاورزی سلماس را با مشکل روبرو نموده است

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، خبرنگاران/آذربایجان غربی مدیر جها کشاورزی سلماس گفت: کاهش تخصیص آب درراستای سیاست های احیای دریاچه ارومیه باعث شده کشاورزان ما با کم ابی روبرو شده باشند

کاهش حقابه کشاورزی سلماس را با مشکل روبرو نموده است

داوود حاجی شاهولدی امروز 6 تیرماه در جلسه آنالیز مسائل ومشکلات کشاورزان سلماس، به وجود 11 هزار هکتار این شهرستان درمسیر سدهای زولا ودریک اشاره و توضیح داد: کاهش تخصیص آب درراستای سیاست های احیای دریاچه ارومیه باعث شده کشاورزان ما با کم آبی روبرو شده باشند.

وی اظهار کرد: این شهرستان با داشتن 65 هزار هکتار اراضی زراعی شامل 32 هزار هکتار آبی و33 هزار هکتار دیم ، یکی ازشهرستانهای پیشرو و مستعد در امر کشاورزی از جمله در فراوری لبنیات و عسل و گوشت قرمز و سیب درختی در استان و حتی در کشور بوده و ازجایگاه بالایی برخودار است.

فرماندار با تاکید بر اینکه افزایش راندمان آبیاری وبهره بردن از آبیاری نوین وهمکاری دراین زمینه جزو برنامه های جهاد کشاورزی است ، بیان نمود: 9000هکتار ازمزارع آبی این شهرستان را باغات تشکیل می دهند و سالانه محصول سیب این شهرستان درکشور عرضه وحتی به خارج ازکشور صادرمی گردد.

یعقوب رضازاده نماینده مردم شریف سلماس در مجلس نیز در این جلسه با تاکید برلزوم حمایت از فراوری کنندگان محصولات کشاورزی و دامی اظهار کرد: اصلاح روش های توزیع نهاده ها و محصولات ، تعامل و آماده کردن بسترهای مناسب برای توسعه وپیشرفت درجهت افزایش فراوریات کشاورزی باید مورد توجه جهادکشاورزی و کشاورزان سلماسی باشد.

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو؛ رضازاده بیان نمود: بزرگترین هدف مجلس یازدهم مبارزه نمودن با فساد ورانت خواری بوده و با این کار خواهیم توانست اعتماد مردم را به خدمتگزاران نظام افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کاهش حقابه کشاورزی سلماس را با مشکل روبرو نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش حقابه کشاورزی سلماس را با مشکل روبرو نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید