کدام کشور ها در برابر امیکرون بیش ترین مصونیت را دارند؟

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، واکسن های تقویتی یا ترکیبی از واکسیناسیون در برابر سویه جهش یافته کرونا (امیکرون) مورد احتیاج است.

کدام کشور ها در برابر امیکرون بیش ترین مصونیت را دارند؟

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو به نقل از اکونومیست، برای بیشتر افرادی که یک دوره (معمولا دو دوز واکسن کرونا) را تزریق نموده بودند و در برابر این بیماری مصون شده بودند و افرادی که پیش تر به کرونا آلوده شده بودند این تصور ایجاد شده بود که ایمنی نسبی ایجاد شده است. با این وجود، ظهور سویه تازه کرونا با نام امیکرون این محاسبات را تغییر داده است و به معنای ارزیابی مجدد میزان آسیب پذیری کشور ها است.

امیکرون مجموعه ای از جهش ها را دارد که نحوه انتشار و علائم آن را تغییر می دهد. شواهد اولیه نشان می دهند عفونت ناشی از این سویه ممکن است علائم کم تری را از خود نشان دهد و به میزان کافی شدید نباشد که احتیاج به بستری شدن در بیمارستان وجود داشته باشد، اما جهش هایی نیز در آن وجود دارد که باعث انتقال شدیدتر می گردد.

البته خبر خوب آن است که ابتلای قبلی به کرونا خطر ابتلا به امیکرون را حدود دو سوم کاهش می دهد. علاوه بر آن، اثربخشی واکسن با دوز تقویت نمایند نیز باعث مصونیت 75 درصدی می گردد. کشور هایی که احتمالا برترین محافظت را در برابر امیکرون دارند آن دسته از کشور هایی هستند که دوز های تقویت نماینده زیادی را تزریق می نمایند و یا شهروندان در آن کشور ها هم دو دوز واکسن را تزریق نموده و هم پیش تر به کرونا مبتلا شده اند.

در این میان، کشور های امریکای لاتین که سطح بالایی از عفونت ویروسی پیشین در خصوص ابتلا به کرونا را داشته اند و از نظر نرخ واکسیناسیون نیز خوب به نظر می رسند برترین آمادگی را برای مقابله با امیکرون دارند.

شیلی و اروگوئه یکی از پیشرفته ترین برنامه های تزریق دوز تقویتی را دارند و این بدان خاطر است که گزارش هایی مبنی بر آن وجود داشت که تزریق واکسن سینوواک چینی به بسیاری از شهروندان آن دو کشور نشان داد این واکسن کارایی کمی داشته است. برنامه واکسیناسیون دوز تقویتی در این دو کشور پیش تر و زودتر از بسیاری دیگر از کشور های دنیا شروع شد.

در بیش تر کشور ها این احتمال وجود دارد که کم تر از نیمی از مردم از مصونیت کافی در برابر امیکرون برخوردار باشند. در بریتانیا و امریکا تخمین زده می گردد که در سرانجام نوامبر حدود 49 درصد و 43 درصد از شهروندان دوز تقویتی را تزریق نموده اند و یا دو دوز واکسن را تزریق نموده و به کرونا نیز آلوده شده بودند.

کشور هایی مانند استرالیا، چین، نیوزیلند و نروژ با برنامه واکسیناسیون قوی، اما با سطح آلودگی قبلی کم تر شهروندان شان به کرونا و با توسعه آهسته تزریق دوز تقویتی در برابر نوع تازه ویروس (امیکرون) آسیب پذیر هستند.

منبع: فرارو

به "کدام کشور ها در برابر امیکرون بیش ترین مصونیت را دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کشور ها در برابر امیکرون بیش ترین مصونیت را دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید