کریمی: پرداخت یارانه به همه افراد جامعه با عدالت هم خوانی ندارد

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، نماینده مردم اراک با تاکید بر اینکه پرداخت یارانه به همه افراد جامعه با عدالت هم خوانی ندارد، تفکیک دهک های جامعه را امری مطابق عدالت برشمرد.

کریمی: پرداخت یارانه به همه افراد جامعه با عدالت هم خوانی ندارد

علی اکبر کریمی، عضو کمیسیون مالی مجلس در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی وبلاگ ارم گفتگو، در مورد حذف یارانه سه دهک بالا گفت: بحث ساماندهی و پرداخت یارانه ها امر منطقی است که دولت را هم مکلف کردیم تا طبق قانون یارانه ثروتمندان و سه دهک بالا را حذف کند.

وی با بیان اینکه دولت باید در این خصوص جدیت و دقت لازم را داشته باشد، اضافه نمود: دولت بار ها در حالی اعلام نموده میخواهد این قانون را اجرایی کند که در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده است. از سوی دیگر باید دقت کند حین اقدامات خود حقی تضییع نگردد و یارانه افرادی که استحقاق دریافت یارانه را دارند، قطع نگردد.

کریمی تاکید نمود: متاسفانه این موضوع تلخ در کشور وجود دارد که بخشی از زندگی طیفی از مردم به یارانه بستگی دارد اگرچه ارزش یارانه ها با توجه به تورم گسترده ای که از سال های گذشته وجود داشته به شدت کاهش پیدا نموده است، اما همین اندازه هم نور امیدی برای مردم به وجود آورده است.

نماینده مردم اراک در مورد نحوه هزینه کرد پول حاصل از حذف یارانه دهک های بالا گفت: دولت باید طبق احکامی که در قانون بودجه پیش بینی شده در این خصوص عمل کند و باید این وجوه را در چارچوب مجوز هایی که سالانه در قانون بودجه داده می گردد به مصرف برساند از این رو نمی تواند به طور دلخواه این منابع را مصرف کند.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت یارانه به همه افراد جامعه با عدالت هم خوانی ندارد، تفکیک دهک های جامعه را امری مطابق عدالت برشمرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کریمی: پرداخت یارانه به همه افراد جامعه با عدالت هم خوانی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریمی: پرداخت یارانه به همه افراد جامعه با عدالت هم خوانی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید