کلهر: 20 روز تمرین در کل سال خنده دار است

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، مرجان کلهر بانوی اسکی باز ایرانی که در المپیک زمستانی 2010 ونکوور کانادا پرچم دار کاروان ایران بود و در دو رشته مسابقه داد در تبادل نظر با خبرنگاران در مورد عملکرد نمایندگان آلپاین در المپیک زمستانی کره جنوبی، گفت: واقعا با توجه به میزان امکانات، تمرینات و شرایط موجود من به فروغ عباسی و محمد کیادربندسری در المپیک زمستانی 2018 نمره 20 می دهم. در کل جهان برنامه ریزی خوبی برای المپیک زمستانی می گردد. حتی در کشورهای مطرحی مثل اتریش هم به برف کشور خودشان اکتفا نمی نمایند و برای اردو به کشورهای دیگر می روند.

کلهر: 20 روز تمرین در کل سال خنده دار است

وی اضافه کرد: این شرایط ما نگران کننده است و من واقعا برای المپیک بعدی نگرانم. اگر فدراسیون همینطور عمل کند شاید در المپیک بعدی سهمیه ای نداشته باشیم. ما در المپیک 2010 در دو ماده رشته آلپاین مسابقه دادیم ولی سال جاری با توجه به شرایط کم تمرینات تیم ملی، در یک ماده سهمیه داشتیم. فقط 20 روز در کشور اتریش تمرین داشتیم که این اصلا مدت زمان خوبی برای تمرین المپیک نیست. اینکه در طول سال کلا 20 روز تمرین نموده ایم خنده دار است.

قهرمان رشته اسکی آلپاین در خصوص اینکه گفته می گردد علت این اتفاقات مسائل اقتصادی است، گفت: تا آن جایی که می دانم می گردد در رشته اسکی اسپانسر جذب کرد. مثلا ورزشکاری مثل کیمیا علیزاده از بیلبوردهای تبلیغاتی جذب درآمد می نماید، حالا من نمی گویم این اتفاق برای شخص فروغ عباسی یا شخص محمد کیادربندسری بیافتد. چون سال المپیک بودیم خیلی فرصت کسب حمایت به وسیله حامیان اقتصادی را داشتیم. کمیته ملی المپیک هم فدراسیون را بدون یاری نگذاشته بود.

کلهر ادامه داد: در اسکی هر ورزشکاری به قهرمانی جهان برود به ازای هر یک نفر 7 تا 8 هزار فرانک یاری از فدراسیون جهانی دریافت می نماید که این هزینه ها برای این است که کشورهایی مثل ما ورزشکارانشان را به مسابقات بفرستند و به تمرین بپردازند. در آلپاین سال گذشته 4 ورزشکار دختر و 4 ورزشکار پسر در قهرمانی جهان شرکت کردند و این شرایط تمرینی اصلا مناسب نبود. در بین سالهای 2011 تا 2014 سه یا چهار نماینده بانو و همین تعداد آقا برای 1/5 ماه به اتریش می رفتند و تمرین عالی داشتند اما حالا شرایط این طور بود.

بانوی پرچمدار کاروان ایران در المپیک 2010 توضیح داد: بعد از آسیب دیدگی و بیماری با وجود اینکه از طرف فدراسیون طرد شدم برگشتم و در مسابقات لیگ به مقام اول رسیدم. حالا هم هرچه می گویم تنها به خاطر اسکی و آینده این رشته و ورزشکارانش است وگرنه من شاید کلا 3-4سال دیگر اسکی کنم یا اصلا دیگر اسکی نکنم.

وی در خصوص انتخاب فروغ عباسی برای اعزام به المپیک و عدم اعزام عاطفه احمدی به این بازیها گفت: سعی می کنم در این خصوص نظر ندهم اما به نظرم کوچک ترین کار فدراسیون دادن مصوبه به ورزشکار است. مثالی می زنم در سال گذشته من از 11 مسابقه 6 مسابقه را اول شدم و در مجموع کل لیگ به مقام اول رسیدم ولی چون فدراسیون مصوبه نداد انتخاب نشدم و حتی درصدی جریمه هم خوردم. در حالی که اگر فدراسیون مصوبه می داد معین می شد به خاطر مصدومیت در مسابقات شرکت نمی کنم. در خصوص انتخاب بانوی المپیکی آلپاین هم اگر واقعا فدراسیون مصوبه ای داشت هیچ جای اعتراضی نبود.

کلهر در پاسخ به این سوال که به فدراسیون اسکی برای المپیک زمستانی 2018 چه نمره ای می دهید؟ گفت: به این سئوال پاسخ نمی دهم!

منبع: خبرگزاری مهر

به "کلهر: 20 روز تمرین در کل سال خنده دار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلهر: 20 روز تمرین در کل سال خنده دار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید