5 نکته برای دو برابر کردن باردهی درخت گردو

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، هر آنچه از خرید تا کاشت و برداشت محصولات نهال گردو باید بدانید:

به نقل از آریا نهال: تقریبا همه ما از خواص شگفت انگیز گردو مطلع هستیم. این آجیل خوش طعم خواص بی شماری دارد که می تواند در درمان و پیشگیری بعضی از بیماری ها بسیار یاری کننده باشد. نهال گردو؛ (Walnut tree) در دو نوع نهال گردو پیوندی و نهال گردو بذری کشت می گردد.

5 نکته برای دو برابر کردن باردهی درخت گردو

نهال گردو پیوندی برای مصارف تجاری و احداث باغات مالی مورد کشت قرار می گیرد و از نهال گردو بذری برای باغات سنتی با باردهی میانه مورد استفاده قرار می گیرد. هر یک از این دو نوع دارای مزایا و معایبی می باشد.

با توجه به آب و هوای ایران و مهیا بودن شرایط برای کشت نهال گردو، امروزه در منطقه ها مختلفی از کشور شاهد برداشت مغز گردو هستیم. بعلاوه نهالستان های سراسر کشور از جمله نهالستان آریا نهال، اقدام به فراوری و فروش برترین نهال گردو می نمایند.

در این مقاله در نظر داریم تا با برترین شرایط کشت و برترین زمان کاشت نهال گردو جهت پربار شدن درختان گردو را مورد برسی قرار دهیم. لطفا همراه ما باشیم.

آیا کاشت درخت گردو از نظر مالی ارزان است؟

با توجه به خواص گردو، کاشت نهال گردو مزایای زیادی به همراه خواهد داشت. جدا از خواص آن، احداث باغ گردو، روشی پرسود برای سرمایه گذاری خواهد بود. اولین علت این امر، تقاضای بالای خرید مغز گردو و بعلاوه وجود یک بازار دائمی برای آن است. از آنجایی که این دانه روغنی گردو در همه فصل ها شرایط نگهداری مناسبی دارد، می توان در هر فصلی آن را به فروش رساند.

نهال گردو به سه دسته کلی که شامل:

  1. نهال گردو سردسیری
  2. نهال گردو معتدل
  3. نهال گردو گرمسیری

تشکیل می گردد که می بایست با توجه به منطقه مورد کشت، خرید نهال گردوی مناسب جغرافیای خود را انجام نمایید. برای مثال نهال گردو دماوند یکی از ارقام گردوی بومی ایران می باشد که مناسب منطقه ها سردسیر کشور می باشد.

نگهداری و مراقبت از درخت گردو، برخلاف بعضی درختان، هزینه زیادی ندارد و پس از بالغ شدن می توان هر ساله از محصول آن بهره مند شد و نکته جالب توجه در خصوص مغز گردو، امکان صادرات این محصول به سایر کشورهاست. چنانچه محصول درختان گردو شما از کیفیت مناسبی برخوردار باشد، می توان آن را با قیمت قابل توجه به سایر کشورها صادر کرد.

نحوه تکثیر نهال گردو چه می باشد؟

در حالت کلی برای تکثیر گردو سه روش وجود دارد. تکثیر نهال ها اغلب به وسیله بذر و پیوند امکان پذیر خواهد بود. روش تکثیر نهال گردو به وسیله بذر تا سالیان سال مورد استفاده قرار می گرفت. اما به علت این که در نتیجه انجام این روش امکان گیرایی نسبتا کمی وجود دارد، امروزه روش مطمئنی برای ازدیاد یک نسل حساب نمی گردد مگر به وسیله نهالستان های خبره این کار صورت پذیرد.

در خصوص پیوند زدن درخت گردو، نیز پیوند جوانه به عنوان متداول ترین روش پیوند زدن شناخته می گردد. این پیوند را می توان در فصول مختلف سال از جمله: بهار، تابستان و پاییز انجام داد.

برترین زمان کاشت گردو چیست؟

با توجه به اهمیت کاشت گردو و بعلاوه اهمیت انتخاب زمان مناسب برای کاشت آن، در این قسمت قصد داریم تا در خصوص برترین زمان کاشت نهال گردو صحبت کنیم. باید توجه داشت که انتخاب فصل کاشت نهال، با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه متفاوت خواهد بود. به طور مثال در منطقه های با آب و هوای گرم و معتدل، بهتر است کاشت نهال در اواخر پاییز انجام گردد.

در منطقه ها سردسیر کشور معمولا به علت وجود زمستان های طولانی و دوره گرمایی بلند مدت، برترین زمان کاشت نهال در بعد از زمستان و دراسفند خواهد بود. بنابراین انتخاب زمان کاشت نهال گردو کاملا وابسته به شرایط اقلیمی محیط زندگی شما خواهد بود؛ اما در حالت کلی از فصل پاییز به عنوان برترین فصل برای کاشت نهال گردو شناخته می گردد.

اهمیت دقت در کاشت نهال گردو

برای احداث یک باغ گردو، هزینه نسبتا زیادی صرف خواهد شد. بنابراین دقت در خرید نهال و کاشت نهال ها و مهیا کردن شرایط مناسب کشت می تواند زیان ناشی از از بین رفتن نهال ها و خسارت را تا حد زیادی کاهش دهد. بدون شک خرید نهال گردو از نهالستان های معتبر همانندآریا نهال، به عنوان یکی از برترین و مطمئن ترین روش های کاشت است که در آن امکان از بین رفتن نهال ها تقریبا به صفر می رسد.

از آنجایی که درخت گردو، درختی است که از نظر طولی بین 8 تا حتی 30 متر رشد می نماید، بنابراین ایجاد فواصل مناسب در زمان کاشت می تواند به رشد بهتر درختان یاری کند. پس از آماده سازی زمین و کاشت نهال های گردو، نوبت به مراقبت از آن می رسد. کوددهی و آبیاری منظم موجب رشد سریع تر درختان گردو خواهد شد؛ بعلاوه پس از به بار نشستن درختان، سم پاشی دوره ای می تواند کیفیت محصولات را تا حد زیادی افزایش دهد.

مهمترین نکات در انتخاب یک نهال گردو خوب

پیش از کاشت یا خریداری نهال گردو؛ باید نکاتی در رابطه با آن مورد توجه قرار گیرد تا بتوان انتظار بیشترین بازدهی را از آن داشت. اولین نکته قابل توجه در کاشت گردو، انتخاب نهال مورد نظر با بیشترین اندازه سازگاری با مکان و شرایط آب و هوایی مورد نظر است. بنابراین ضروری است تا افراد با توجه به اقلیم منطقه خود رقم مورد نظر را انتخاب نمایند.

پس از انتخاب نهال گردوی مورد نظر، نوبت به انتخاب نهال هایی قوی می رسد. برترین نهال گردو پربار، معمولا از شاخ و برگ مناسبی برخودار است؛ تنه آن مقاوم بوده و ضعیف نیست و بعلاوه از ریشه های سالمی برخوردار است. بنابراین پیش از تهیه نهال گردو ضروری است تا از مقاومت آن اطمینان حاصل کرد.

چگونه برترین خرید نهال گردو را صورت دهیم؟

پس از آن که با ویژگی های یک نهال گردو باکیفیت، آشنا شدیم و بعلاوه در خصوص اهمیت دقت در کاشت این نهال مطالبی عنوان کردیم، نوبت به معرفی برترین روش خرید نهال گردو می رسد. در هنگام خرید این نهال علاوه بر نکات عنوان شده، ضروری است تا نهالستانی معتبر را شناسایی کرد و خرید خود را به وسیله آن انجام داد.

خرید نهال گردو؛ به وسیله مراکز متفرقه می تواند تبعاتی از جمله: تفاوت در رقم انتخابی و رقم دریافتی، کیفیت پایین نهال ها و یا افزایش هزینه خرید را در پی داشته باشد. بنابراین با خرید از یک نهالستان معتبر می توانید با خیال راحت، سرمایه گذاری لازم را روی نهال مورد انجام دهید.

مرکز فراوری نهال آریا نهال، با بهره گیری از تخصص افراد خبره در زمینه کاشت نهال، انواع مختلفی از نهال درختان میوه را فراوری نموده و در اختیار هموطنان قرار می دهد که شما می توانید با مراجعه به وب سایت نهالستان آریا نهال (ariyanahal.ir) به مشاهده بیش از 200 نهال پربار میوه از جمله 17 رقم نهال گردو بپردازید.

کافیست تنها در مرورگر خود واژه آریا نهال را سرچ نموده و وارد وب سایت آریا نهال شده و یا مستقیما جهت خرید نهال با شماره تماس (09143336024) ارتباط بر قرار نمایید.

منبع: همگردی

به "5 نکته برای دو برابر کردن باردهی درخت گردو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته برای دو برابر کردن باردهی درخت گردو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید