آخرین جزئیات از پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران گفت: در صورت عدم پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی، این سازمان تا سال 1404 به مرز ورشکستگی خواهد رسید.

آخرین جزئیات از پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو به نقل از باشگاه وبلاگ ارم گفتگو، علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران درباره خارج کردن سازمان تأمین اجتماعی از انحصار، اظهار کرد: در اتاق بازرگانی طرح هایی ارائه می گردد مبنی بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی را از انحصار خارج و با اداره دارایی و اقتصادیات ادغام نمایند.

وی اضافه نمود: مسئولان اتاق بازرگانی نمی توانند قیمت مرغ، گوشت و... را کنترل نمایند، اما در ارتباط با سازمان تأمین اجتماعی که 43 میلیون نفر را تحت پوشش دارد، طرح های بی اساسی ارائه می دهند.

دهقان کیا با بیان اینکه دولت به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است، ادامه داد: براساس برنامه ششم توسعه دولت موکلف بود 50 هزار میلیارد تومان اعتبار برای متناسب سازی تخصیص دهد و یا برای تامین آن اقدام کند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران گفت: همچنین دولت مکلف است برای برطرف موانع موجود چاره ای بیاندیشد که متاسفانه تاکنونی اقدامی صورت نپذیرفته است.

وی با بیان اینکه اگر در سازمان تأمین اجتماعی مشکلاتی وجود دارد به دلیل عدم اجرای صحیح قوانین است، اضافه نمود: 16 صندوق بیمه داریم که طبق گزارش های مجلس شورای اسلامی، 15 مورد از آن ها به جز تأمین اجتماعی همه ورشکسته هستند و با بی تدبیری سعی در ورشکسته کردن این صندوق را هم دارند.

دهقان کیا توضیح داد: متاسفانه حدود 26 قانون توسط کارفرمایان اعمال شده است؛ به عنوان مثال کارگاه های زیر پنج نفر بیمه پرداخت نمی نمایند و مشمول قانون کار نیز نمی شوند و ماده 10 صنایع نوسازی را تصویب کردند که افراد بالای 25 سال سابقه کار می توانند خود را بازنشسته نمایند و شامل دریافت حقوق شوند، منتهی 50 درصد از آن را دولت و 50 درصد دیگر را کارفرما پرداخت می نماید.

وی ادامه داد: در قانون تأمین اجتماعی از سال 54 تصویب شد که 3 درصد از حق بیمه توسط دولت، 7 درصد بیمه شده و 20 درصد توسط کارفرما به عنوان سرانه به تامین اجتماعی پرداخت گردد که متاسفانه دولت این پول را پرداخت نکرد، همچنین 3 میلیون و 200 هزار نفر مهمان بر سر سفره تامین اجتماعی آورده شدند که بر همین اساس دولت در سال گذشته باید ماهانه 3 هزار و 500 میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کرد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران اضافه نمود: این مبالغ نه تنها هنوز توسط دولت وصول نشده است، بلکه به میزان آن به 4 هزار و 200 میلیارد تومان در ماه هم رسیده و به نوعی دولت دست در جیب سازمان تأمین اجتماعی نموده است.

وی با بیان اینکه باتوجه به ماده 26 قانون اساسی، دولت موکلف است به آحاد مردم خدمات درمانی، بازنشستگی، از کار افتادگی و... ارائه دهد، اما نمی دانیم با چه مجوزی از اموال بازنشستگان و بیمه شدگان، مهمان بر سر این سفره می آورد که اگر این رویه ادامه پیدا کند تا سال 1404 سازمان تامین اجتماعی به مرز ورشکستگی می رسد، گفت: دولت اگر این 300 هزار میلیارد تومان بدهی خود را پرداخت می کرد، سازمان تأمین اجتماعی دچار مشکل نمی شد، چرا که با آوردن این مهمانان، سازمان در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان خود دچار مشکل شده است و با پرداخت به موقع این بدهی ها سازمان می توانست سرمایه گذاری های لازم برای افزایش منابع خود را انجام دهد.

دهقان کیا توضیح داد: متاسفانه با ارائه طرح های نسنجیده کارفرما یان را تحت فشار قرار می دهند و آن ها نیز مجبور می شوند کارگران را زیر فشار ببرند، لذا تقاضا داریم زمانی که طرحی ارائه می گردد تمام جوانب آن آنالیز گردد تا این صندوق را مانند صندوق های دیگر به سمت ورشکستگی نکشانند، چرا که دولت توان ارائه خدمات به آحاد این مجموعه را ندارد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران گفت: متاسفانه دولت از صندوق تأمین اجتماعی برداشت و به صندوق های دیگر یاری می نماید و از سال 83 شورای عالی تأمین اجتماعی را حذف کردند و هئیت امنایی متشکل از 9 نفر که 6 نفر از اعضای آن را دولت تشکل می دهد، به وجود آوردند.

وی اعلام کرد: دولت از لحاظ تأمین منابع اقتصادی هیچ نقشی در این سازمان ندارد و فقط باید ناظر باشد که متاسفانه این طور نیست و این امر مهم است تا با تدابیر لازم و پرداخت بدیهی ها به سازمان تأمین اجتماعی، آن را تا مرز ورشکستگی نرسانند.

منبع: جام جم آنلاین

به "آخرین جزئیات از پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین جزئیات از پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید