شروع بارش برف و باران از آخر هفته

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی تازه به کشور از اواخر روز چهارشنبه و آغاز بارش باران و برف در غرب کشورخبر داد و گفت: از امروز تا چهارشنبه نیز با افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا در شهر های صنعتی روبرو هستیم.

شروع بارش برف و باران از آخر هفته

فریبا گودرزی امروز (یکشنبه) در مصاحبه با خبرنگار ایرنا درباره شرایط آب و هوای کشور، اضافه نمود: از اواخر وقت امروز بر اثر فعالیت سامانه بارشی، برای جنوب کشور در منطقه های از هرمزگان، جنوب کرمان، غرب و جنوب سیستان و بلوچستان بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: بارش تگرگ، لغزندگی جاده ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، آب گرفتگی معابر عمومی، برخورد صاعقه و تاخیر در پرواز ها برای این منطقه ها احتمال می رود.

گودرزی گفت: فردا در نیمه شمالی کرمان، خراسان جنوبی، جنوب یزد و فارس بارش پراکنده باران پیش بینی می گردد.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، روز سه شنبه در منطقه های از خراسان جنوبی، هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان بارش های پراکنده انتظار می رود.

وی بیان داشت: این شرایط در جزایر واقع در تنگه هرمز و غرب دریای عمان نیز با رگبار و رعد و برق ادامه خواهد داشت.

گودرزی گفت: از اواخر وقت روز چهارشنبه و پنجشنبه با ورود سامانه بارشی تازه در استان های شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل خزر و دامنه های جنوبی البرز، بارش های پراکنده شروع خواهد شد که در ارتفاعات به شکل برف و باران خواهد بود.

وی اضافه نمود: روز پنجشنبه گستره این بارش ها علاوه بر شمال غرب، منطقه های از غرب، سواحل دریای خزر و دامنه ها و ارتفاعات جنوبی البرز را نیز در بر می گیرد.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: روز های سه شنبه و چهارشنبه در سواحل خزر افزایش دما را خواهیم داشت و این منطقه ها با گرم باد همراه خواهد شد، اما از اواخر وقت چهارشنبه کاهش محسوس دما در استان های ساحلی دریای خزر رخ خواهد داد.

وی گفت: از امروز تا روز چهارشنبه با توجه به پیش بینی پایداری هوا، احتمال افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهر های صنعتی و پرجمعیت وجود دارد.

گودرزی بیان داشت:آب های خلیج فارس نیز از بعدازظهر امروز تا روز دوشنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

وی اعلام کرد: آسمان تهران امروز شاهد کاهش ابر و گاهی وزش باد خواهد بود، ضمن اینکه بیشینه دمای امروز در ایستگاه مهرآباد 15 درجه سانتی گراد خواهد بود.

منبع: فرارو

به "شروع بارش برف و باران از آخر هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بارش برف و باران از آخر هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید