ابلاغ آیین نامه توقیف یا لغو پروانه وسایل پرنده متخلف از سوی جهانگیری

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، تهران (پانا) - معاون اول رئیس جمهوری آیین نامه موارد توقیف موقت یا لغو هرگونه اجازه نامه یا گواهینامه یا پروانه صادره یا توقیف وسایل پرنده متخلف را ابلاغ کرد.

ابلاغ آیین نامه توقیف یا لغو پروانه وسایل پرنده متخلف از سوی جهانگیری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، هیات وزیران در جلسه 15 فروردین 1400 به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و با هدف یکپارچه سازی قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، شناسایی و معین خلأهای قانونی موجود سازمان، تقسیم بندی، معین سطح و اولویت گذاری مقررات و تدوین و اجرای برنامه تدوین مقررات، آیین نامه موارد توقیف موقت یا لغو هرگونه اجازه نامه یا گواهینامه یا پروانه صادره یا توقیف وسایل پرنده متخلف را تصویب کرد.

به موجب ماده آیین نامه مذکور، در صورت مشاهده عدم انطباق ساختار و یا عملکرد تشکیلات، محصول و یا قطعه با مقررات، سازمان هواپیمایی کشوری حسب مورد نسبت به اعلام مهلت محدود برای برطرف عدم انطباق یا لغو، تعلیق و یا محدود کردن امتیازات گواهینامه صادره برابر مقررات اقدام می نماید.

چنانچه در بازرسی از وسیله پرنده ای که بهره بردار آن ایرانی باشد، دلایلی مبنی بر عدم انطباق با مقررات تعیین گردد، سازمان هواپیمایی کشوری علاوه بر اعمال اقدام فوق، یکی از موارد، تا برطرف ایراد، وسیله پرنده را زمینگیر کند، با رعایت ایمنی پرواز، با محدودیت از طریق پرنده اجازه پرواز دهد، مهلتی برای برطرف عدم تطابق دهد را به اجرا می گذارد.

همچنین چنانچه در بازرسی از وسیله پرنده خارجی که در ایران نشست و برخاست و یا از قلمرو هوایی جمهوری اسلامی ایران استفاده می نماید یا شرکت بهره بردار و یا نهاد مسئول هوانوردی کشور بهره بردار وسیله پرنده مذکور، شواهدی مبنی بر مغایرت با مقررات پیمان شیکاگو و یا مقررات تعیین گردد، سازمان هواپیمایی کشوری یکی از موارد تا برطرف ایراد، وسیله پرنده مربوط را زمین گیر کند، با رعایت ایمنی پرواز، با محدودیت از طریق پرنده اجازه پرواز دهد، برای برطرف مغایرت مهلت دهد، مانع پرواز وسیله پرنده، فعالیت پروازی بهره بردار و یا همه بهره برداران آن کشور در قلمرو ایران گردد، را اجرا خواهد نمود.

در صورت تخلف شخص دارای گواهینامه از مقررات، سازمان هواپیمایی کشوری می تواند علاوه بر ممانعت از ادامه فعالیت شخص متخلف، نسبت به لغو، تعلیق و یا محدود کردن امتیازات گواهینامه آن شخص اقدام کند.

همچنین اگر اشخاصی که بر اساس مقررات برای انجام فعالیت در صنعت هوانوردی احتیاج به اخذ گواهینامه از سازمان نداشته باشند مرتکب تخلفی شوند که ایمنی را تحت تاثیر قرار دهند، سازمان هواپیمایی کشوری می تواند تشکیلات مربوط به شخص متخلف را مکلف به عدم استفاده از خدمات شخص موردنظر کند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ابلاغ آیین نامه توقیف یا لغو پروانه وسایل پرنده متخلف از سوی جهانگیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ آیین نامه توقیف یا لغو پروانه وسایل پرنده متخلف از سوی جهانگیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید