خبرنگاران سفیر جدید ایران در سوریه با وزیرخارجه این کشور ملاقات کرد

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، تهران - خبرنگاران - سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سوریه ظهر دوشنبه با دکتر فیصل مقداد وزیر خارجه این کشور ملاقات و رونوشت استوارنامه خود را تسلیم وی کرد.

خبرنگاران سفیر جدید ایران در سوریه با وزیرخارجه این کشور ملاقات کرد

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه، مهدی سبحانی در این ملاقات روابط دو کشور ایران و سوریه را تاریخی، عمیق، راهبردی و بسیار محبت آمیز خواند و بر تداوم فرایند رو به رشد روابط دو کشور در ابعاد دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تاکید نمود.

سبحانی با اشاره به همکاری های دو کشور در مبارزه با تروریسم، بر ایستادگی جمهوری اسلامی در کنار دولت و ملت سوریه در مرحله بازسازی و بعد از جنگ تاکید نمود.

دکتر فیصل مقداد با تشکر از مواضع و حمایت های جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود که ملت و دولت سوریه قدردان حمایت ها و همراهی های جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی روابط دو کشور را راهبردی و ممتاز توصیف و بر اراده مقامات عالی سوریه برای تداوم این همکاری ها تاکید نمود.

فیصل مقداد مواضع کشورمان در پفراینده هسته ای و همچنین سیاست های آن در قبال کشورهای عربی و اسلامی را ستود و آن را در راستای ثبات و امنیت منطقه ای ارزیابی کرد.

سبحانی پیش از این در سمت های مدیرکل دفتر برنامه ریزی و رصد راهبردی وزارت امور خارجه، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی پاکستان، معاون مدیرکل غرب آسیای وزارت امور خارجه و معاون سفیر در کشورهای ترکمنستان و اوکراین خدمت نموده است.

سفیر جدید کشورمان شامگاه یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 وارد سوریه شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سفیر جدید ایران در سوریه با وزیرخارجه این کشور ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سفیر جدید ایران در سوریه با وزیرخارجه این کشور ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید