درگذشت سومین زندانی سیاسی در مصر طی 3 روز گذشته

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، منابع حقوق بشری در مصر از درگذشت یک زندانی سیاسی در حین شکنجه در یکی از بازداشتگاه های مصر خبر دادند.

درگذشت سومین زندانی سیاسی در مصر طی 3 روز گذشته

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ارم گفتگو، منابع حقوقی مصر از مرگ یک زندانی سیاسی بر اثر شکنجه در داخل مقر سازمان امنیت ملی این کشور در شهر شبین الکوم در منطقه دلتای نیل خبر دادند و گفتند که شمار زندانیان سیاسی جان باخته در زندان ها و بازداشتگاه های مصر از پنجشنبه گذشته به سه نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری الجزیره، نهاد هماهنگی حقوق و آزادی ها در مصر گفت: مهندس هشام ابوعلی در حین شکنجه در داخل مقر سازمان امنیت ملی در شبین الکوم استان المنوفیه جان باخت.

این نهاد ابوعلی را یک فعال سیاسی با نفوذ و تاثیرگذار در مصر توصیف کرد و گفت که او به مدت دو هفته ناپدید شد و بعد مدتی آزاد و سپس مجددا توسط سازمان امنیت ملی مصر بازداشت شد.

خانواده ابوعلی گفتند که یکی از افسران وزارت کشور با آنها تماس گرفته که بیایند جسد او را تحویل بگیرند در حالی که ابوعلی تا دو هفته پیش قبل از اینکه بازداشت گردد کاملا سالم بوده و هیچ بیماری نداشته است.

زندان الزقایق مصر پنجشنبه گذشته نیز شاهد مرگ صبحی فتحی عبدالصمد رمضان معروف به صبحی البنا شهروند 60 ساله اهل روستای کفر عبدالنبی وابسته به شهر منیا القحم در استان الشرقیه در شمال قاهره بود که از یک سال پیش بدون هیچ اتهامی بازداشت شده بود.

زندان برج العرب شهر اسکندریه هم عصر پنجشنبه شاهد درگذشت حمدی محمد عبده هاشم عبدالبر دیگر شهروند اهل مشتول السوق در استان الشرقیه مصر بود که به دو سال حبس محکوم شده بود و اخیرا در زندان حالش وخیم شده و پس از یک هفته بستری در بیمارستان درگذشت.

این سه نفر به فهرست چهارده نفره زندان و بازداشتی مصر از اول امسال اضافه می گردد تا شمار کسانی که طی کم تر از سه ماه گذشته تا به امروز به دلیل اهمال پزشکی و شکنجه در بیمارستان های مصر درگذشتند به 17 نفر رسیده باشد.

هزاران بازداشتی سیاسی در زندان های مصر با خطر مرگ بر اثر شکنجه یا بی توجهی عمدی پزشکی و عدم ارائه هر گونه مراقبت های درمانی با آنها روبه رو هستند. بر اساس گزارش های نهادهای حقوق بشر بین الملل زندان ها و بازداشتگاه های مصر از زمان کودتای سوم ژوئن 2013 به گورهای جمعی شبیه است، زیرا مخالفان عبدالفتاح السیسی با رفتارهای غیرانسانی شکنجه های بدنی و روانی بی سابقه روبه رو هستند.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "درگذشت سومین زندانی سیاسی در مصر طی 3 روز گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگذشت سومین زندانی سیاسی در مصر طی 3 روز گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید