رونمایی از طرح سناتورهای آمریکای برای تحریم ترکیه

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، دو سناتور آمریکایی از طرح فراحزبی خود برای وضع تحریم هایی علیه ترکیه رونمایی کردند.

رونمایی از طرح سناتورهای آمریکای برای تحریم ترکیه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ارم گفتگو به نقل از پایگاه خبری هیل، لیندسی گراهام رئیس کمیته قضائی سنای آمریکا و کریس ون هولن از نمایندگان حزب دموکرات در سنا روز پنج شنبه در یک نشست خبری مشترک جزئیات طرح خود برای وضع تحریم علیه ترکیه به بهانه حمله ارتش این کشور به شمال شرقی سوریه را خاطرنشان کردند.

بر اساس اظهارات این دو سناتور آمریکایی، در صورت به تصویب رسیدن طرح آنها علیه ترکیه در سنا، بخش های انرژی و نظامی ترکیه و همچنین دارایی های مقامات ارشد این کشور در آمریکا هدف تحریم قرار خواهد گرفت و سفر این مقامات به آمریکا نیز محدود خواهد شد.

لیندسی گراهام که از نمایندگان بانفوذ حزب جمهوری خواه در سنا محسوب می گردد، تحریم های پیشنهادی علیه ترکیه را گسترده و شدید خواند و گفت: ما از آنچه رئیس جمهور در رابطه با تحریم ترکیه انجام داد، تشکر می کنیم. ما اینجا هستیم که آن را تقویت کنیم؛ یعنی کاری را که رئیس جمهور انجام داد، تکمیل کنیم. کنگره می خواهد بسیار قاطعانه بگوید که در برابر شدیدترین اقدام ممکن [اقدام نظامی ترکیه در شمال سوریه] تحریم وضع خواهد نمود.

کاخ سفید روز دوشنبه با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مجوز اعمال تحریم علیه سه وزیر و دو وزارتخانه ترکیه توسط وزارت خزانه داری آمریکا را صادر نموده است. وزرای دفاع، کشور و انرژی و همچنین وزارتخانه های دفاع و انرژی در فهرست انتظار تحریم آمریکا قرار گرفته اند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، باور رئیس جمهور آمریکا این است که عملیات نظامی اخیر دولت ترکیه در سوریه، ماموریت شکست داعش را تضعیف نموده، غیرنظامیان را به خطر انداخته و صلح، ثبات و امنیت در منطقه را تهدید می نماید؛ و او به همین دلیل گام هایی را در راستای اعمال فشار بر ترکیه برداشته است.

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات چشمه صلح از بعد از ظهر روز چهارشنبه 9 اکتبر (17 مهر) با اعلام رسمی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شروع شده و مقامات آنکارا تأکید نموده اند که تا حصول اهداف مورد نظر خود، عملیات را متوقف نخواهند کرد.

اردوغان پس از صدور دستور شروع عملیات، طی پیامی در توئیتر خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ما به همراه ارتش ملی سوریه (شبه نظامیان موسوم به ارتش آزاد) در شمال سوریه عملیات خود را علیه گروه های تروریستی داعش و پ.ک.ک. و ی.پ.گ. شروع کرد. هدفمان از عملیات چشمه صلح از بین بردن کریدور ترور در مرزهای جنوبی است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رونمایی از طرح سناتورهای آمریکای برای تحریم ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از طرح سناتورهای آمریکای برای تحریم ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید