زمزمه های تحریم آمریکا علیه هند؛ سناتورها مخالفند

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، همزمان با زمزمه هایی مبنی بر تحریم آمریکا علیه هند برای خرید سیستم اس- 400 روسیه، شماری از سناتورهای آمریکایی از جو بایدن خواسته اند که هند را از تحریم احتمالی به علت خرید این سیستم دفاع موشکی معاف کند.

زمزمه های تحریم آمریکا علیه هند؛ سناتورها مخالفند

مارک وارنر سناتور اهل ویرجینیا در کنگره آمریکا در صفحه شخصی خود بیان کرد: شماری از سناتورهای آمریکایی از جمله من و جان کورنوین از رئیس جمهوری آمریکا خواسته ایم تا تحریم احتمالی هند را به علت خرید سیستم موشکی اس- 400 روسیه کنار بگذارد.

هند در سال 2018میلادی توافقنامه 5.4 میلیارد دلاری برای خرید سامانه دفاع موشکی روسیه تا سال 2023 امضا کرد. این توافقنامه در واشنگتن مورد استقبال قرار نگرفت. این در حالی است که آمریکا پیشتر تحریم هایی را علیه ترکیه به علت خرید سیستم اس- 400 روسیه اعمال نموده بود.

در نامه این دو قانونگذار آمریکایی آمده است: نگران هستیم که انتقال این سیستم دفاع موشکی روسی به هند، زمینه را برای اعمال تحریم علیه دهلی نو تحت قانون مقابله با دشمنان آمریکا به وسیله تحریم فراهم کند.

این سناتورها هشدار دادند که اجرای این قانون تحریمی علیه هند می تواند تاثیر مُخربی را بر همکاری های استراتژیک میان واشنگتن- دهلی نو بگذارد. به همین علت ما قویا توصیه می کنیم که هند به علت خرید سیستم اس-400 روسیه از این قانون تحریمی مستثنی گردد.

شماری از سیاستمداران آمریکایی نیز این مسئله را مطرح نموده اند که به دلایل مختلف معافیت برای هند تحت این قانون تحریمی اقدام مناسبی است.

در این نامه سناتورهای آمریکایی آمده است که صادرات تسلیحاتی روسیه به هند بین سالهای 2016 تا 2020 در مقایسه با پنج سال قبلش تا 53 درصد کاهش داشته است. در حالیکه دهلی نو در همین بازه زمان 3.4 میلیارد دلار تسلیحات از آمریکا خریداری کرد.

این در حالی است که وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا اخیر طی سفرش به هند هشدار اده بود که خرید سیستم اس- 400 روسیه اقدامی خطرنام است و به نفع هیچکس نیست.

به رغم مواجهه با تهدید تحریم آمریکا در این رابطه، به نظر می رسد هند همچنان متعهد به اجرای قرارداد خرید اس- 400 از روسیه است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "زمزمه های تحریم آمریکا علیه هند؛ سناتورها مخالفند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمزمه های تحریم آمریکا علیه هند؛ سناتورها مخالفند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید