عامل گرانی گوشت چه کسانی هستند؟

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، رییس اتحادیه دامداران،گفت: اگر همین گوشتی که از دامدار ارزان خریداری می گردد، ارزان به دست مردم برسد، توان خرید مردم بیشتر خواهد شد.

عامل گرانی گوشت چه کسانی هستند؟

به گزارش، سعید سلطانی در واکنش به اظهارات علی اصغر ملکی - رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی - که گفته بود دام سبکی که 28 درصد ارزانتر از دست دامدار خریداری می گردد مربوط به قیمت دام گله است، اما دامی که قصاب خریداری می نماید، دام سوا شده بوده و قیمت آن ارزان نشده است، اظهار کرد: دام سوا شده ای وجود ندارد و هر نوع دام پروار شده ای به بازار عرضه می گردد.

وی ادامه داد: دامداران برای عرضه و فروش دام، آن ها را پروار می نمایند؛ زیرا به طور کل دامی که پروار نشده یا بیش از حد نگهداری شده باشد، برای ارائه به بازار صرفه مالی ندارد.

سلطانی ادامه داد: دام سبک پروار شده همچنان 28 درصد و دام سنگین پروار شده همچنان 40 درصد نسبت به ابتدای سال 1398 ارزان تر از دست دامدار خریداری می گردد و این در حالی است که قیمت گوشت به این نسبت، کاهش نداشته است.

رییس اتحادیه دامداران اضافه نمود: دام در گله به دو دسته داشتی (فراوری بره) و پرواری (افزایش وزن دام) تقسیم می گردد. دام داشتی دام های مولد و شیرده هستند، اما دام پرواری برای کشتارگاه فرستاده می شوند.

سلطانی در پاسخ به این سوال که گفته شده کاهش کشتار دام و کاهش توان خرید مردم باعث شده دام بر روی دست دامدار بماند و آیا این موضوع علت ضرردهی دامداران است؟ گفت: این هم یکی از موضوعات ضرردهی صنف دامداران است، اما اگر همین گوشتی که از دامدار ارزان خریداری می گردد به دست مردم ارزان برسد، طبیعتا مردم توان خریدشان بیشتر خواهد شد، اما معمولا از این فرصت استفاده می گردد و دلالان بازار را معین می نمایند. در حقیقت اگر واسطه ها به سود کم قانع باشند و با همان قیمت اولیه دام را به فروش برسانند، مردم هم می توانند گوشت مورد نیازشان را خریداری نمایند.

وی در خاتمه گفت: تا چهارشنبه 11 دی، دام سنگین پروار شده کیلویی 25 هزار تومان و دام سبک پروار شده کیلویی 36 هزارتومان از دامدار خریداری می گردد.

منبع: ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "عامل گرانی گوشت چه کسانی هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عامل گرانی گوشت چه کسانی هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید