لاوروف: درهای مذاکره با آمریکا را نمی بندیم

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، وزیر خارجه روسیه امروز شنبه گفت، مسکو در روابطش با ایالات متحده به عنوان آسیب دیده رفتار نمی کند یا درب مذاکره با واشنگتن را نمی بندد.

لاوروف: درهای مذاکره با آمریکا را نمی بندیم

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: ما باید با تمام همتایانمان همکاری کنیم، مهم نیست که چه مشکلاتی ممکن است در روابط ایجاد گردد. ما از آن کشورهایی نیستیم که همچون آسیب دیده ها و رنجانده گردیده ها عمل نمایند؛ مثلا اینکه شما حرفی بزنید که واقعیت نداشته باشد و بعد ما قطع ارتباط کنیم. این روش ما نیست. وقتی با شرکایمان موافق نیستیم، همواره آنها را از اساس ارزیابی می کنیم اما هرگز باب مذاکره را نمی بندیم.

لاوروف در مصاحبه با تلویزیون روسیا-1 تاکید نمود: سیاستمداران بسیاری در ایالات متحده از جمله سیاستمداران کنونی و مقام های دولتی هستند که کاملا از غیر عادی بودن اوضاع کنونی اطلاع دارند و در بحبوحه روس هراسی هر گامی آنالیز می گردد که معین گردد چه تفسیری از آن برداشت می گردد. فکر می کنم این تنها یک صفحه غم انگیز در تاریخ آمریکاست.

لاوروف همچنین گفت که تحریم های آمریکا علیه روسیه تبعات منفی دارد اما مسکو برای مذاکره با آمریکا هر زمان که واشنگتن آماده مذاکره براساس احترام متقابل باشد آماده است.

وزیر خارجه روسیه گفت: این برای اولین بار نیست که ما می گوییم تشدید فشار تحریم ها بدون هیچ دلیل و توجیهی تبعات منفی دارد و روابط را به بن بست می کشاند. هر زمان که شرکای ما آماده مذاکره براساس احترام متقابل و در نظر دریافت منافع دوجانبه باشند برای انجام چنین مذاکره ای آماده ایم.

لاوروف همچنین مذاکره در باره اوکراین با رهبران روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان که به فرمت نرماندی معروف گردیده را غیرممکن دانست و گفت: در حال حاضر مذاکره درباره نشست آتی در فرمت نرماندی آنطور که شرکای اروپایی ما خواستار آن هستند ممکن نیست.

وی با اشاره به قتل الکساندر زاخارچنکو، رهبر جدایی طلبان منطقه دونتسک در شرق اوکراین گفت: شرایط جدی اتفاق افتاده که باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "لاوروف: درهای مذاکره با آمریکا را نمی بندیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: درهای مذاکره با آمریکا را نمی بندیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید