مقاله دانشجوی دانشگاه زنجان بیشترین ظریب تاثیر را در مجلات علمی دنیا دریافت کرد

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، مقاله هاشم شهروس وند با موضوع تاثیر ترکیبات شیمیایی معدنی در OLED ها بیشترین ضرایب تاثیر مجلات علمی دنیا را دریافت کرد.

مقاله دانشجوی دانشگاه زنجان بیشترین ظریب تاثیر را در مجلات علمی دنیا دریافت کرد

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ ارم گفتگو، مقاله تاثیر ترکیبات شیمیایی معدنی در OLED ها بیشترین ضرایب تاثیر مجلات علمی دنیا را دریافت کرد.

مقاله هاشم شهروس وند با موضوع تاثیر ترکیبات شیمیایی معدنی در OLED ها بیشترین ضرایب تاثیر مجلات علمی دنیا را دریافت کرد.

دیود های نور گسیل آلی Organic Light-Emitting Diode که تحت عنوان منابع نوری و نمایشگر های OLED معرفی می گردد، نسل جدیدی از ادوات نوری محسوب می گردد که علاوه بر اینکه زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است، سهم بزرگی از بازار تجارت دنیای را نیز به خود اختصاص داده است.

میزان فروش نمایشگر های OLED در سال 2016، حدود 15 بیلیون دلار برآورد شده است که این رقم به حدود 42 بیلیون دلار در سال 2020 خواهد رسید. هم اکنون بیش از دو سوم صفحه نمایش های تلویزیون های بیش از 40 اینچ بر پایه تکنولوژی OLED ساخته و مونتاژ می گردد و سهم باقی مانده آن عمدتا در اختیار تکنولوژی نقاط کوانتومی است.

بیش از 90 درصد صفحات نمایش تلفن های همراه، OLED هستند. شایان ذکر است، ماده فعال نشرکننده نور در OLED، اغلب ترکیب های شیمیایی آلی و معدنی است که گران قیمت ترین و هزینه برترین جزو یک نمایشگر به محسوب می گردد به نحوی که قسمت عمده ای از تحقیقات دانشمندان رشته های مختلف بر روی جستجوی ترکیبات شیمیایی مقرون به صرفه و پربازده متمرکز شده است.

به همین دلیل، مقاله با موضوع تاثیر ترکیبات شیمیایی معدنی در OLED ها با همکاری بابک پاشایی به عنوان محقق پسادکتری، خانم سهیلا کریمی دانشجوی دکتری شیمی معدنی و هاشم شهروس وند عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه زنجان و مشارکت محققینی از کشور های کانادا، ایتالیا و اسپانیا در مجله معتبر (Chemical Society ReviewChem.Soc.Rev. ,2019،48، 5033-5139) مورد پذیرش و چاپ نهاده شد.

این مجله با ضریب تاثیر 40.026، در رده بندی JCR سال 2018 بیشترین ضرایب تاثیر مجلات علمی دنیا، در رتبه 15 بعد از مجله Science قراردارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مقاله دانشجوی دانشگاه زنجان بیشترین ظریب تاثیر را در مجلات علمی دنیا دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله دانشجوی دانشگاه زنجان بیشترین ظریب تاثیر را در مجلات علمی دنیا دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید