نمایندگان اتحادیه اروپا: ما همراه تایوان هستیم

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، گروهی از نمایندگان اتحادیه اروپا که به تایوان سفر نموده اند در ملاقات با مقامات آن گفتند که اروپا در کنار تایوان در مقابل چین ایستاده است.

نمایندگان اتحادیه اروپا: ما همراه تایوان هستیم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ارم گفتگو به نقل از رویترز، هیئت رسمی مجلس اروپا که در سفری سه روزه به تایوان رفته است در نشستی با مقامات تایوان اعلام کردند این جزیره از نظر دیپلماتیک تنها نیست و اتحادیه اروپا در کنار تایپه ایستاده و خواهان اقدامات جسورانه تر برای تقویت روابط خود با تایوان است.

سفر این هیئت اروپایی، سه روزه است که به منظور گفتگو با مقامات تایوانی در خصوص تهدید هایی مانند حملات سایبری و جلوگیری از مداخله خارجی در امور داخلی آن انجام شده است.

رافائل گلوکسمن، نماینده فرانسوی مجلس اروپا در این نشست که به طور مستقیم در فیس بوک پخش شد، به رئیس تایوان گفت: ما با یک پیغام بسیار ساده و بسیار واضح به اینجا آمدیم، شما تنها نیستید. اروپا در کنار شما ایستاده است.

گلوکسمن که سرپرستی این هیئت را بر عهده دارد، افزود: سفر ما باید به عنوان اولین گام مهم در نظر گرفته گردد. اما در مرحله بعد، ما به یک دستور کار بسیار ملموس از نشست های سطح بالا و اقدامات مهم تر برای ایجاد یک مشارکت بسیار قوی بین اتحادیه اروپا و تایوان احتیاج داریم.

تسای اینگ ون، رئیس تایوان هم در این ملاقات مدعی شد: بارها نسبت به افزایش کوشش های چین برای به دست آوردن نفوذ در تایوان هشدار داده و از سازمان های امنیتی خواسته ایم در این باره با پکن مقابله نمایند. ما امیدواریم که یک اتحاد دموکراتیک علیه اطلاعات نادرستی که از سوی چین ارائه می گردد، ایجاد کنیم. معتقدیم تایوان و اتحادیه اروپا قطعا می توانند به تقویت همکاری در همه زمینه ها ادامه دهند.

تایوان که با هیچ کشور اروپایی به جز واتیکان روابط دیپلماتیک رسمی ندارد، مایل است روابط خود را با اعضای اتحادیه اروپا تعمیق بخشد.

جوزف وو، وزیر امور خارجه تایوان ماه گذشته سفری به اروپا داشت که خشم پکن را برانگیخت. مجلس اروپا قطعنامه ای برای تعمیق روابط با تایوان با اقداماتی مانند آنالیز توافقنامه سرمایه گذاری تصویب کرد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری در پکن این ملاقات را محکوم کرد و گفت: ما از طرف اروپایی می خواهیم اشتباهات خود را اصلاح کند و هیچ سیگنال اشتباهی به نیرو های جدایی طلب تایوان ارسال نکند، در غیر این صورت به روابط چین و اتحادیه اروپا آسیب می زند.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد می داند.

از سوی دیگر، تایوان از سال 1971 از سازمان ملل اخراج شده و دیگر عضو سازمان ملل متحد نیست و به علت مخالفت جمهوری خلق چین با استقلال این جزیره، بسیاری از کشور های دنیا، تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی شناسند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نمایندگان اتحادیه اروپا: ما همراه تایوان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایندگان اتحادیه اروپا: ما همراه تایوان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید