وزیر خارجه جمهوری آذربایجان: آماده توسعه همه جانبه روابط با ایران هستیم

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی با همتای ایرانی با بیان اینکه نباید اجازه داد دیگران از سوءتفاهمات بین دو کشور استفاده نمایند، تأکید کرد که هرگونه سوءتفاهمی باید در محیط دوستی و برادری حل و فصل گردد و باکو آماده توسعه همه جانبه روابط است.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان: آماده توسعه همه جانبه روابط با ایران هستیم

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ ارم گفتگو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان امروز (شنبه) در یک گفت وگوی تلفنی در مورد روابط دوجانبه به بحث و گفتگو پرداختند.

وزیر امور خارجه آذربایجان در ابتدا جویای حال وزیر امور خارجه کشورمان شده و برای وی شفای عاجل طلب کرد.

امیرعبداللهیان: دو کشور می توانیم به سمت توسعه هر چه بیشتر همکاری های دوجانبه حرکت کنیم

امیرعبداللهیان با یادآوری برادری و روابط نزدیک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، اظهار داشت که در ماه های اخیر همزمان با بروز بعضی سوءتفاهمات، طرف هایی که دوست دار روابط خوب بین دو کشور نیستند، فعال شده بودند که با درایت مقامات دو کشور از آن عبور کردیم.اکنون دو کشور می توانیم به سمت توسعه هر چه بیشتر همکاری های دوجانبه حرکت کنیم.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز با بیان اینکه نباید اجازه داد دیگران از سوءتفاهمات بین دو کشور استفاده نمایند، تأکید کرد که هرگونه سوءتفاهمی می بایست در محیط دوستی و برادری حل و فصل گردد و باکو آماده توسعه همه جانبه روابط است.

روابط تجاری دوجانبه و مشخص نماینده در کمیسیون مشترک مالی دو کشور از جمله دیگر موضوعات مورد اشاره در این تماس بود.

وزیر امور خارجه بعلاوه اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران از فرمت های منطقه ای از جمله فرمت 3+3 قویا حمایت می نماید و معتقد است که می توان مسائل منطقه ای را به وسیله ساز و کارهای درون منطقه ای حل و فصل کرد.

به گزارش فارس، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان پیش از این نیز در مصاحبه ای گفت این کشور علاقه مند به توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران است و همکاری های زیادی پیش روی دو کشور وجود دارد. (اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس

به "وزیر خارجه جمهوری آذربایجان: آماده توسعه همه جانبه روابط با ایران هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه جمهوری آذربایجان: آماده توسعه همه جانبه روابط با ایران هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید