پاسخ وزیر بهداشت به ادعاهای دروغین پامپئو

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، وزیر بهداشت گفت: تحریم دارو و تجهیزات پزشکی و به خطر انداختن سلامت یک ملت به نام حقوق بشر، با انسانیت سنخیت ندارد.

پاسخ وزیر بهداشت به ادعاهای دروغین پامپئو

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در مصاحبه با خبرنگارشبکه العالم در خصوص تاثیر تحریم ها در حوزه سلامت با تاکیدبر اینکه، عنوان تحریم و انجام آن ولو اینکه برای هواپیما، کشتی و یا تجهیزات صنعتی باشد، باعث مشکلاتی برای کشور و جامعه خواهد شد، گفت: اگر این تحریم ها در حوزه سلامت مردم باشد، دیگر باید پاسخ آن را از وجدانهای مطلع و افراد منصفی که در سراسر جهان هستند پرسید.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان این که تحریم نبودن حوزه دارو، ادعایی بیش نیست و در عمل حوزه دارو نیز در تحریم است،گفت: در حال حاضر دارو آماده حمل است، اما هواپیما و کشتی حاضر نیست حمل کند، بنابراین از ادعا تا عمل فاصله است.

وی با بیان این که بخش مهمی از سلامت، سلامت روحی و روانی است نه جسمی، توضیح داد: وقتی هر روز ملتی را به وسیله رسانه و امکاناتی که دارند، تهدید نموده و روح و روان آنها را آزار می دهند، غیرمنصفانه و غیرانسانی ترین کاری است که می نمایند.

هاشمی با اشاره به اینکه، عدم دسترسی به امکانات مطلوب، بار بیماری ها را افزایش خواهد داد، توضیح داد: وقتی قطعات هواپیما و یا خرید و فروش آن را برای یک ملتی آن هم در این شرایط به اسم حقوق بشر ممنوع می نمایند، واقعا با انسانیت سنخیت ندارد.

وزیر بهداشت اضافه نمود: همه اینها زنجیره ای است که اگر حلقه های آن با هم حضور داشته باشند سلامت روحی ، روانی و جسمی یک ملت تامین خواهد شد.

وی در سرانجام اظهار داشت: در خصوص تحریم ها، نیازی به شرح ما نیست و آنهایی که در جهان مطلع، بیدار و منصف هستند که اکثر ملت ها را تشکیل می دهند، با ما هستند و این به منزله شکایت نیست بلکه شناخت قدرت های بین المللی است که دستگاه های تبلیغی آنها سعی در فریب افکار عمومی و در اختیار دریافت باورهای مردم را دارند و زمان همه چیز را حل خواهد نمود.

/

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پاسخ وزیر بهداشت به ادعاهای دروغین پامپئو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ وزیر بهداشت به ادعاهای دروغین پامپئو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید