چراغ سبز آمریکا به ژاپن برای فروشنده ده ها جنگنده پیشرفته

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، فارس نوشت: دولت آمریکا روز پنجشنبه با فروش 105 فروند جنگنده اف-35 به ژاپن به ارزش 23.11 میلیارد دلار موافقت کرد.

چراغ سبز آمریکا به ژاپن برای فروشنده ده ها جنگنده پیشرفته

به نوشته وبگاه دیفنس پست ژاپن تقاضای خرید 63 فروند جنگنده F-35A و 42 فروند F-35B را که ناو نشین و عمود پرواز است، نموده است. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا در این زمینه آمده است که این اقدام امنیت یکی از متحدان اصلی آمریکا در منطقه آسیا، اقیانوس آرام را افزایش می دهد.

در بخش دیگراین بیانیه آمده است: یاری به ژاپن در جهت افزایش تداوم قابلیت های دفاعی، برای منافع آمریکا بسیار حیاتی است.

بودجه دفاعی 2020 و 2021 ژاپن حدود 51 میلیارد دلار است و تمرکز آن بر خرید جنگنده و سامانه های موشکی جهت مواجهه با تهدیدهای محتمل کره شمالی و چین است. ژاپن سال 2018 یک برنامه پنج ساله دفاعی را تصویب کرد که بر اساس آن برای نخستین بار پس از انتها جنگ جهانی دوم، دو فروند ناو هواپیمابر به زرادخانه اش ملحق می گردد.

این در حالی است که یک رسانه ژاپنی چندی قبل به نقل از وزیر دفاع این کشور گزارش کرد که توکیو از طرح جنجالی استقرار دو سامانه دفاع موشکی آمریکایی در این کشور صرف نظر نموده است.

تارو کُنو وزیر دفاع ژاپن در این باره گفت که توکیو از استقرار سامانه های دفاع موشکی ساحلی ایجس (Aegis) ساخت آمریکا صرف نظر نموده است. کُنو اظهار داشت باتوجه به اینکه برطرف مسائل فنی فعلی حدود 1.86 میلیارد دلار برای ژاپن هزینه دربرخواهد داشت، به همین منظور استقرار سامانه دفاع موشکی ایجس دیگر منطقی به نظر نمی رسد.

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در این زمینه گفت، به دلایل تاریخی، تحرکات امنیتی - نظامی ژاپن همیشه مورد توجه جامعه جهانی و همسایگان آسیایی آن بوده و ما از ژاپن صادقانه می خواهیم از گذشته عبرت بگیرد.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "چراغ سبز آمریکا به ژاپن برای فروشنده ده ها جنگنده پیشرفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چراغ سبز آمریکا به ژاپن برای فروشنده ده ها جنگنده پیشرفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید