چگونگی بازاریابی و مدیریت بازار

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، از نظر فیلیپ کاتلر یکی از برجسته ترین صاحب نظران بازاریابی، بازاریابی عبارتست از انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته ها از طریق فرآیند مبادله

چگونگی بازاریابی و مدیریت بازار

در واقع در بازاریابی تلاش می گردد انسان ها به آنچه که می خواهند دست یابند و مبادله راه کاری است که می تواند در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد . نیازها و خواسته های انسان ها مبدأ و نقطه شروع فعالیت های بازاریابی است این دو تقاضا برای کالاها را ایجاد می کنند و با انجام مبادلات و معاملات در بازارها است که نیازهای مشتریان و مصرف کنندگان تأمین می گردد. در ادامه با وبلاگ ارم گفتگو همراه باشید.

نیازها

ـ خواسته های بازار

ـ چرخه فعالیت های بازاریابی

ـ معاملات تقاضا

ـ مبادلات کالاها

تولید گرایی

در مفهوم تولید فرض بر این است که مشتریان نسبت به کالاهایی نظر مساعد خواهند داشت که اولا موجود بوده و ثانیًا دارای قیمت بسیار مناسبی باشند. بنابراین مدیریت وظیفه بهبود تولید و توزیع را بر عهده دارد . این مفهوم از قدیمی ترین فلسفه های راهنمای فروشندگان محسوب می گردد.

در دو شرایط مختلف مفهوم تولید فلسفه مفیدی محسوب می گردد حالت اول وقتی پیش می اید که تقاضا برای کالا از عرضه آن پیشی می گیرد. در این حالت، مدیریت روش های افزایش تولید را بررسی می کند . حالت دوم وقتی پیش می آید که هزینه تولید کالا زیاد است و افزایش کارآیی برای کاهش هزینه ها لازم به نظر می رسد. (کالاگرایی محصول گرایی) مفهوم اساسی دیگری که راهنمای فروشندگان است مفهوم کالا است. بر اساس این مفهوم مشتریان خواهان کالاهایی هستند که از بهترین کیفیت و کارآیی برخوردار باشند . بر مبنای این اصل ، سازمان باید منابع خود را به بهبود پیوسته کالا اختصاص دهد . بعضی از تولیدکنندگان بطور مداوم در طراحی محصول، قیمت گذاری، توزیع و فعالیت های پیشبردی خود تجدیدنظر می کنند .

فروش گرایی

بسیاری از سازمان ها از مفهوم فروش تبعیت می کنند. بر اساس این مفهوم، هر گاه شرکت به میزان وسیع برای فروش و ترویج کالاهای خود نکوشد مصرف کنندگان به میزانی که باید کالاهای تولیدی یک شرکت را نخواهند خرید . این مفهوم عملا در مورد کالاهای ناخواسته تجربه شده است ، کالاهایی که خریداران بطور معمول به خرید آن ها نمی اندیشند . صنایع تولیدکننده این گونه کالاها باید در پی مشتریان بالقوه باشند و آنان را نسبت به مزایای این کالاها متقاعد کنند.

منبع: الی گشت

به "چگونگی بازاریابی و مدیریت بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی بازاریابی و مدیریت بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید