کریپتو کارنسی یا ارز رمزنگاری شده در صنعت گردشگری چیست؟

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، صنعت گردشگری دومین بخش در دنیا است که رشد سریع داشته و اولین بخش با رشد سریع، بخش فراوری می باشد. کریپتو کارنسی یا ارز رمزنگاری شده می تواند تجربه سفر را تسریع بخشیده و مسافرت را راحت تر کند. علاوه بر این، کار کارکنان را مؤثرتر نموده و به کاهش هزینه های بیش ازحد یاری می نماید. در این مقاله قصد داریم به تأثیر کریپتو کارنسی یا ارز رمزنگاری شده در صنعت گردشگری بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید. رزرو هتل خارجی با بیت کوین و ارز دیجیتال

کریپتو کارنسی یا ارز رمزنگاری شده در صنعت گردشگری چیست؟

ارز رمزنگاری شده چیست؟

کریپتو کارنسی یا ارز رمزنگاری شده نوعی ارز دیجیتال هستند که بر اساس الگوریتم های رمزنگاری به وجود آمده و استفاده می شوند. هیچ واسطه و یا سازمانی از این ارزها پشتیبانی نمی نماید و توانایی ردیابی معاملات به وسیله ارزهای رمزنگاری شده را ندارند. ارز رمزنگاری شده یک نوع پول الکترونیکی است که یکی از شناخته شده ترین انواع آن، بیت کوین است. بیت کوین اولین ارز رمزنگاری شده بود که به وجود آمد و پس ازآن ارزهای دیگری شکل گرفتند. سایر ارزهای رمزنگاری شده لایت کوین، اتریوم، مونرو، دش، دوج کوین و غیره نام دارند. تاریخچه دقیق یورو، ارز رایج اروپا

ارز رمزنگاری شده به عنوان روش پرداخت در صنعت جهانگردی

کریپتو کارنسی یا ارز رمزنگاری شده هنوز در سطح دنیای به طور گسترده ای پذیرفته نیست. اما حتی امروزه شرکت های معتبری بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را برای کالاها و خدمات به صورت آنلاین و آفلاین می پذیرند. برای مسافران، چنین گزینه پرداختی راهی برای دور زدن هزینه های تبدیل ارز، هزینه های برداشت خودپرداز، هزینه معاملات و خطرات کلاهبرداری همراه با استفاده از کارت اعتباری بین المللی شده است.

در زیر دو نمونه از آژانس های مسافرتی که ارز رمزنگاری شده را قبول می نمایند آورده شده است:

چیپ ایر: شرکتی مستقر در کالیفرنیا است که پروازها را در تمام ایرلاین های بزرگ و به همه فرودگاه های بزرگ دنیا ارائه می دهد. چیپ ایر اولین آژانس مسافرتی در سراسر دنیا بود که بیت کوین را به عنوان روش پرداخت جایگزین برای پروازها در سال 2013 پذیرفت.

ابیت اسکای: یک آژانس مسافرتی است که پروازهای اروپا را از سراسر دنیا به هم متصل می نماید و بیت کوین را به عنوان روش پرداخت قبول می نماید.

ارزهای رمزنگاری شده در ایران

راجع به تأثیر کریپتو کارنسی یا ارز رمزنگاری شده در صنعت جهانگردی صحبت کردیم و در این بخش می خواهیم به آنالیز ارزهای رمزنگاری شده در ایران بپردازیم. به گفته فوربز صاحبان ارزهای رمزنگاری شده در ایران ممکن است دچار مسائلی بشوند زیرا دیگر معامله با استفاده از این ها کار آسانی نیست و احتیاج به دانش تخصصی دارد. اما ارز رمزنگاری شده برای اقتصادهای دچار مشکل مزایا و معایبی دارد. ایرانیان با استفاده از ارز رمزنگاری شده می توانند تحریم ها را دور زده و با سایر کشورها به تجارت بپردازند؛ چراکه دولت ها به سختی می توانند معاملاتی که به وسیله ارز رمزنگاری شده اجرا شده است را ردیابی نمایند.

جمع بندی

در این مقاله راجع به تأثیر کریپتو کارنسی یا ارز رمزنگاری شده در صنعت جهانگردی صحبت کردیم. ویژگی شاخص صنعت جهانگردی تعداد زیادی از افراد است که درنتیجه جهانگرد مجبور به پرداخت کمیسیون های هنگفت می گردد. علاوه بر این، زنجیره طولانی واسطه ها باعث تأخیر، رزرو بیش ازحد، اشتباهات و سایر مسائل جدی می گردد. شرکت های مسافرتی از چند سال پیش برای جلوگیری از بروز چنین مسائلی پروژه های پرداختی با کریپتو کارنسی یا ارز رمزنگاری شده را شروع کردند که امروزه صنعت جهانگردی را بهبود بخشیده اند. بعلاوه ایرانیان به دلیل تحریم ها و داشتن مسائل پرداخت ارز کشورهای دیگر به وسیله ارز رمزنگاری شده تا حدودی می توانند این مسائل را از بین ببرند.

منبع: ژیوار

به "کریپتو کارنسی یا ارز رمزنگاری شده در صنعت گردشگری چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریپتو کارنسی یا ارز رمزنگاری شده در صنعت گردشگری چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید