69 درصد مردم افغانستان صلح را بر انتخابات اولویت می دهند

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که 69 درصد از مردم افغانستان برقراری صلح را نسبت به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور در اولویت می دانند.

69 درصد مردم افغانستان صلح را بر انتخابات اولویت می دهند

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ ارم گفتگو، یافته های یک نظرسنجی نشان می دهد که 69 درصد از مردم افغانستان در شرایط کنونی صلح را بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دارای اولویت می دانند و 31 درصد دیگر نیز خواهان برگزاری انتخابات در زمان مشخص شده آن هستند.

در این نظرسنجی که توسط خامه پرس انجام شد و 5 هزار نفر از سراسر افغانستان نیز در آن شرکت کردند، 3 هزار و 450 نفر به برگزاری صلح رای دادند و هزار و 550 نفر دیگر نیز تاکید کردند که خواهان برگزاری انتخابات در زمان مقرر آن می باشند.

این در حالی است که رئیس جمهور افغانستان بر برگزاری انتخابات در زمان مشخص شده آن تاکید دارد.

در شرایط کنونی بسیاری از مردم افغانستان نسبت به برگزاری انتخابات تردید دارند و براساس نظرسنجی که چندی پیش توسط بنیاد انتخابات شفاف افغانستان موسوم به تیفا صورت گرفته بود 57 درصد از واجدین شرایط رای دهی، انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان را تحریم خواهند کرد.

انورالحق احدی وزیر سابق تجارت و صنایع افغانستان و عضو ارشد تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی نیز بر این باور است که درصورت امضای توافق آمریکا و طالبان مسئله صلح در اولویت قرار می گیرد و در نتیجه برگزاری انتخابات نیز به تعویق خواهد افتاد.

وی اضافه نمود که پس از امضای این توافقنامه اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از قدرت برکنار می گردد و برای اداره کشور در تفاهم با طالبان و سایر گروه های سیاسی حکومت سرپرست و یا حکومت موقت تشکیل خواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "69 درصد مردم افغانستان صلح را بر انتخابات اولویت می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "69 درصد مردم افغانستان صلح را بر انتخابات اولویت می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید