آمریکا قادر به شکست ایران در جنگ مالی نیست

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، پکن - خبرنگاران - نائب رییس بنیاد همکاری های آمریکا و چین با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران بیان کرد: واشنگتن هرگز نخواهد توانست در نبرد مالی با تهران پیروز گردد زیرا ایران دارای ظرفیت ها و توانمندی های زیادی برای مقابله مالی با آمریکا است.

آمریکا قادر به شکست ایران در جنگ مالی نیست

جان میلیگان وایت روز یکشنبه در گفت و گو با وبلاگ ارم گفتگو اقدامات آمریکا در ارتباط با کشورهای دیگر از جمله چین و ایران و فشار بر اقتصادهای این دو کشور را بسیار نادرست دانست و گفت: چنین تحرکاتی نمی تواند مسالمت آمیز و دارای پیغام های صلحجویانه باشد.

او خاطر نشان کرد: فشارهای آمریکا بر ایران نمی تواند پایدار و پیروز باشد زیرا هرگز نباید فراموش کرد که ایران یک کشور بسیار قدرتمند و با تمدنی به مراتب قدیمی تر از آمریکا است و نمی توان با تهران چنین برخورد کرد.

وی با اشاره به اینکه چین یک کشور با سیاست های صلح آمیز است، گفت: چین به روابط تجاری خود با ایران و کشورهای دیگر ادامه می دهد و پکن هرگز با سیاست ها و راهبردهای آمریکا که خاورمیانه را به تنش می کشاند موافقت نخواهد کرد.

وایت توضیح داد: کشورهای متمدن مانند چین و ایران همواره راه های گسترش همکاری با دیگران بر اساس سیاست های صلح جویانه و مسالمت آمیز را دنبال نموده اند و آمریکا به هیچ وجه نمی تواند تهران را وادار به تسلیم کند.

این مقام آمریکایی تاکید نمود بهترین مقوله برای کشورها این است که به طرف روابط صلح آمیز بروند و از تنش ها پرهیز نمایند.

نائب رییس بنیاد همکاری های آمریکا و چین، ایران را کشوری بسیار مهم در خاورمیانه دانست که می تواند سیاست های با ثبات داشته باشد و همزمان اداره آمورش را به خوبی انجام دهد و قادر به حراست از منافع ملی خود است.

وی کشورهایی مانند آمریکا، چین و ایران را دارای سیاست ها و الگوهای فرهنگی مختص خود دانست و گفت: نمی توان به دلیل این تنوع فرهنگی، دیگران را تحت فشار قرار داد مهم این است که این کشورها از برخوردهای سیاسی و مالی خودداری نمایند.

آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

به "آمریکا قادر به شکست ایران در جنگ مالی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا قادر به شکست ایران در جنگ مالی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید